Nåt bra på fuck-Spotify


image

Men:

Wha? ”Do it”? Ja, det är ju en välkänd låt. Dessutom är ju”Full Circle” och ”Other voices” de mest populära skivorna. Right.

Jävla idioter!


image

Pratar om jägare. Nån borde sätta siktet på dom istället, så de får känna hur det känns. Låt oss skjuta era barns mamma och se hur barnen klarar sej. Se Bambi era jävla idiotjävlar. Det är ju fan amerikanerna som skapat Disney, för i helvete!

Jävlar, vad arg jag blir! Sluta äta kött och för fan skjut inget som inte hotar dej direkt!

Jobb jag vill ha – översättare på tv


image

Jag har i hela mitt liv velat vara översättare på tv. Jag har förstått att jag kanske inte duger för att jag kan bara engelska (near native speaker, I tell ya), men det blir fan värre och värre. Sluta fan översätta när ni inte ens vet skillnaden mellan ”loser” och ”looser”, då behöver vi inte er mer.

Söker jobb som översättare på tv

Fy fan för Göteborgs spårvagnstrafik


image

image

Lite regn. Jahaja, då dör all ström.

Var bara två hållplatser bort, så gick av och började gå. Kom världens ösregn. Hoppade på en buss, som tog mej en hållplats för långt, fick sen gå i HÄLLREGN utan dess like. Mina strumpor går att vrida ur. Fy Fabian!

Spike i sin ungdoms glans


image

Insåg att bloggen saknade lite barnfoton. Här är min bebis rätt nyfödd. Tänk att han fyllde elva år i april. De växer upp så fort. Suck.

Ok, inte för att vara okänslig…


image

… men, vilken film var det?

Efter att ha läst att den förre biografskjutaren numera är känd som Batman-mördaren (iallafall enligt AB), så borde detta vara viktig info. En mass- eller seriemördare måste ju få den sin cred, ffs!

Ok, har tappat om jag är ironisk eller bara är förstummad över den verklighet vi lever i…. Nog dags att nanna, kanske?

UPDATE: Det var tydligen ”Trainwreck”. Självuppfyllande profetia, eller perfekt koordinerat? Ja, ja, vem vet, han har i alla fall fått de femton minuter han eftersträvade. Tyvärr får inte offren detsamma, men det är tyvärr så sånt här funkar.

Creepy


image

Ena lådan var svår att öppna på denna byrå, som jag köpte på 2nd hand för några år sen. Drog ut lådan och där bakom låg ett prydligt vikt mormorsnattlinne. Säkert från förra ägaren, som säkert är död. Eeww…

”Johanna”?


Åkte med spårvagnen igår. Oftast registrerar min hjärna namnet på första vagnen, så även denna gång, men kommer inte ihåg att jag har sett ”Johanna” förut. Var tvungen att googla:

image

image

Hade ingen aning om att detta var ”Johanna i Brunnsparken” aka ”Såningskvinnan”. Aldrig hört någon nämna den och speciellt inte hört att hon heter Johanna. Knappt ens noterat statyn faktiskt. Visste att det fanns en staty ovanpå fontänen, men inte reflekterat vidare över den.

Jahapp, då har jag lärt mej nåt nytt idag också.

Vad fasen är då en ”såningskvinna” undrar jag nu…?

Update: Såklart ”såning” har med sådd att göra. Kollar man på andra foton av statyn, där man ser framifrån, så ser man ju att hon håller på att så. Duh!