Svenska ordboken 1990


image

I och med vår sökning efter ”zebror” i ordboken råkade vi på detta.

Alltså, ordboken 1990 hade blivit bränd av dagens PK:iter. (”Romer” finns inte ens med)

Sebra :(


image

Snack med sambon angående det randiga djuret ledde till ordboken. Jag hävdade att det numera heter Sebra, inte Zebra. Fick dra fram Svenska ordboken för att bevisa att jag har rätt (återigen). Ordboken är dessutom från 1990. Haha. I rule!

Stella White Teeth Whitening Strips


På Groupon köpte jag detta tandblekningskit. Betalade 199 spänn, så om det inte funkar har jag inte förlorat en megasumma.

image

Dag 1:

image

Med plasten på tänderna:

image

Måndag…


Idag har jag enbart lyckats vara tvättant. Så fucking mkt tvätt, hälften hann inte torka 😂

Läste ut ”Evil under the sun” (A.C.) – riktigt bra!

Sen kom min bästa kompis över. Han ville ”ta mej i hampan” – d.v.s. tala om för mej att jag dricker för mycket folköl. Därefter däckade han (helt obekvämt) på vår puff. ”Sorry, darling, glad att du bryr dej, men din välmening gick förlorad i och med din dubbelmoral.” Älskar min söta vän ändå. Han ville väl.

image

Vi alla på gatan som umgås har våra psykiska problem – det är därför vi älskar varandra.

Idag fick jag kallelse till läkare på psykatriska mottagningen. De tyckte jag passade in på deras kriterier för någon som behöver deras hjälp. ”Yay, jag blev uttagen! … wait a minute…”

Hahaha…

Jag är glad i alla fall. Förhoppningsvis får jag nu en regelbunden kontakt.

Tyvärr är inte första besöket förrän 3 april, men bättre än inget.

”Jag vill knarka…!”


image

Ok, Mikael, Micke, Persbrandt, Pelle, whatever your name is…

Kanske har han inte köpt kokain av snubbarna som nu åtalas – men… Har Pelle aldrig köpt coke så kan ni kalla mej moster Agda.

Om till och med Hasse Aro mjölat ner snoken så är fan inte Persbrandt bättre. Ge upp och ta straffet.

Undrar hur Hollywood-karriären kommer gå nu? Celebrity rehab nästa, kanske?

Herreys svenska melodifestivalen 1984


image

image

image

image

image

image

image

Min mor (som fortfarande har koll på TV-tablån) tipsade om att ”Minnenas Television” idag sänder hela melodifestivalen från 1984.

Rusade hem från kompis. Hade somnat på deras soffa efter ett antal för många folköl och några för många avsnitt av ”Vänner”.

Hann precis slå på och sätta på inspelning. Vilken jävla nostalgi. Lyssnat tre ggr på Herreys nu och stört grannarna med min ”sång”. FU!

image
Enda andra låten jag minns var ”Kall som is” med Glennmarks. (Vart tog dom vägen?)

Här kommer lite ögonblicksbilder som skildrar 80-talets stil. Gåshud!

image

image

image

image

Notera att artisten var irrelevant.

image

image

image

Herreys var ju så fruktansvärt överlägsna att omröstning blev en aning meningslös. Fan, dom vann ju hela skiten slutligen!