Bio, trots fattigdom


Vikt: 70,1 kg (-0,3 kg, konstigt nog, fattar nada)

Försökte sova länge, men vaknade kl. 10.30. Hade telefontid med Eilydd 11.15. Berättade lite om mina tankar inför utökningar av arbetsträningen. Hon tyckte mina tankegångar lät vettiga.

Fick ett presentkort på 150 kr på bio av tjejerna på arbetsträningen när jag gick på semester. Nu, sista dagen innan pengar, tänkte jag att det passade att utnyttja det.

Aktiviteten idag var riktigt bra! Ätit ~800 kcal.

Nöjd med dagen!

Utmattad


Vikt: 70,4 kg (som jag sa, svält-mode och därför upp i vikt…)

Arbetsträning till kl. 12. Var skittrött efter, men TK frågade om jag hade lust att komma hem till henne och visa hur man använder hennes nya bluetooth-hörlurar. Jag funderade ett tag, men drog sen iväg. Fick läst en hel del i boken på bussen.

Hon gav mej kakor och glass och jag proppade glatt i mej, eftersom jag ändå hade gått upp i vikt och då kan jag lika väl fortsätta att äta. Idiotiskt, jag vet. Fick även mat och kakor med mej hem. Hon är så snäll!

Väl hemma igen är jag helt slut. Känns som att jag har varit vaken ett dygn. Går och lägger mej nu redan halv nio.

Även om jag har ätit för två, minst, idag, så har jag i alla fall rört en jäkla massa på mej:

Får vara nöjd med mej själv över min aktivitet idag i alla fall.

PS. 6,5 cigg kvar…

Arbetsträning samt spenderat kvällen med att vara hungrig


Vikt: 67,8 kg (-0,7 kg från igår, schysst!)

Kom upp i tid till arbetsträningen, tack och lov. Hade skitsvårt att somna, så det blev efter tolv, men för en gångs skull vaknade jag inte en enda gång under natten. Vet inte när det hände sist! Skönt.

Nån på jobbet bjöd på dessa. Riktigt goda! Fast hur kan det gå fel – älskar både chips och ketchup. (åt bara två chips)
Kom ut på en promenad och lyssnade på ett avsnitt av Women & Crime. Fullföljde mina uppsatta aktivetsmål.
Skapade en ny utmaning på 21 Days.
Menas det vilka sidor av mej själv som jag behöver vara mer snäll emot? Hmm, klurig fråga. Kanske att borde låta mej själv ha fel och också att kunna göra bort mej ibland och bjuda på mej själv, om nu det är ett svar.
Jag är så jäkla trist att jag vara vill sova länge, ha kylen fylld med goda grejer, ta en bärs och slappa framför en film.
Dagens skräckfilm blev ”The Nun II” (2023) – 5/10.

Efter arbetsträningen åkte jag hem och åt lunch. Slappade en stund och tog sedan en promenad.

Hela kvällen nu har jag varit så, fucking, jävla hungrig trots att jag har ätit helt normalt. Det är psykiskt, för att jag inte har nåt hemma, inte har några pengar och för att jag vill gå ner i vikt. Kroppen kommer att gå in i svält-mode, vilket gör att viktminskningen kommer att skita sej… suck… Jag har bokstavligt talat inget att hetsäta (funkar inte med pasta…), så jag får härda ut helt enkelt, men fan, det är tortyr. Jag ska ju upp tidigt, så det blir att lägga mej tidigt med Theralen. Får hoppas att magen inte börjar kurra, för då kommer jag aldrig att somna. Blivit 950 kcal idag, så lite för mycket, tyvärr.

14 cigg kvar tills på fredag… (ännu mer tortyr, eftersom jag vill åtminstone kunna röka om jag inte kan äta, och tvärtom).

Ointressant dag, men har varit utomhus


Vikt: 70,5 kg, inte upp något i alla fall…

Jag har fan, svårt att komma på något. Jag är skittråkig, men jag hade velat ha åkt till USA.
Snäll, för det är så jag lever mitt liv.
Matlagning. Spaghetti med tomatsås och svarta bönor. 97 kcal/100 g.
Fy, vad hemskt. Enligt översikten för förra veckan (i Samsung Health-appen) låg min genomsnittliga vikt över 70 kg!!
Köpte fil för mina ”sista” pengar (har fortfarande 70 spänn kvar till ett ciggpaket…), så att jag kunde hålla ner kalorierna. Ligger på 800 kcal nu, för idag (har satt det som max). Hetsätningen triggas av matbristen, så jag får verkligen se till att jag inte blir hungrig!

Fan, vad kallt det var idag. Frös, fast jag hade vinterjackan när jag gick till Lidl.

Blev ingen film idag, var inte riktigt på humör. Ska dessutom upp kl. 7.30 imorgon (det var ett tag sen nu), så dags att sova.

Varit utanför dörren i alla fall


Vikt: 70,6 kg…

Sov till halv ett. TK ringde igen och vill att jag kommer och visar henne hur man använder ett par bluetooth-hörlurar, som skägget hade köpt till henne. Jag orkar fan inte färdas ända till Frölunda, en an dag. Åkte däremot till apoteket på Backaplan, men mer än så orkade jag inte.

Åt en bulgurrätt, som jag gjorde igår. Passade bra på National Mushroom Day. Skitgott, i alla fall.
Glömt bort ‘daily Journaling’ lite. Svaret är väl att jag var ute, har ätit inom mitt kalorimål och att jag nu ska tag i att duscha (vilket jag avskyr).
När Rhith träffade TK på krogen och hon messade och frågade om hon fick ge honom mitt telefonnummer.
Såg en skräckfilm idag, ”Talk to Me” (2023). Riktigt bra, inte jättescary, men obehaglig – 7/10.

Hockey och Lidl


Vikt: 70,3 kg (ner från igår, tack och lov, men det har jag nog motverkat idag… suck… hopplös är jag.)

Sov länge. TK väckte mej, men jag orkade inte ringa tillbaka.

Var på Lidl och köpte chips. Var sugen på deras Infernochips, men dom var tyvärr slut.

Kollade sedan på HV-matchen och åt chipsen. Blev sen skitsömnig och la mej och kollade på That Chapter och Internet Investigator. Sov tills nu kl. 21. Ska spela lite June’s Journey och äta kvällsmat och sedan sova igen.

Walesiskan går framåt!
Halloweenön är klar!

Ffs


Vikt: 71,4!

No skogaholm, så next best. Jag vet, jag har motarbetat vikten flera veckor nu. Mått dåligt. Food = comfort (of course!)
Lagade jävligt god bulgurgryta idag! Mindre än 100 kcal / 100 g.

Jag kan inte väga över 70 kg! Jag är seriöst självmordsbenägen i och med detta. Ni vet hur vikten påverkar mej! Jag ser ut, och känner mej, som en Michelingubbe. I hate myself! I hate food! Jag är lost as fuck! Jag orkar verkligen inte ha det så här. Det sjuka är att ju mer skit jag mår, desto mer vill jag äta. Är dock inte bulimiker längre, vilket hade underlättat… Skitliv.

Ändå… Tvättat, städat och handlat! Yeay, för mej!

Hemmavid


Vikt: 69,7 kg (ffs!)

Tre skräckisar idag (alla från 2023):

5/10
5/10
7/10
Jag saknar min älskade far. Jag saknar att prata med honom och att vi var på samma nivå och alltid kunde utbyta tankar och idéer.

Tråk och film


Vikt: 68,5 kg fortfarande. Jag vill inte väga så här mycket ffs!

Vaknade kl. 11. Messade jobbet kl. 7 att jag inte kommer. Skickade foto.

Har varit på Nordstan och träffat en polare ett par minuter, var sen och handlade. Är hemma nu och har ätit ölkorv. Ska sova länge imorgon.

”Totally Killer” (2023) – 6/10 (gillade återkopplingen till och hur den visade skillnaden mellan 1987 och 2023.
Jag tänker mest att jag är en besvikelse, som bara fuckar upp skit och inte bara kan sköta mitt liv, som normala människor.

Bara varit och handlat


Vikt: 68,8 kg! Nu får jag, fan, skärpa till mej!

Tog Theralen igår och sov ända till kl. 15 idag. Förbannat skönt!

Ser ännu värre ut idag! (hittade piercingringen, men inte kulan, men alltid nåt)
Idag har Fjonkan bott hos mej ett år! Han fick lite godis, men det räckte, som vanligt, inte och han ber efter mer på bilden.
1. Kunna utöka arbetsträningen åtminstone ett snäpp till. 2. Att förhållandet håller och att vi fortsätter att ha det bra ihop. 3. Att mamsen får leva och att jag kan hälsa på henne i år.

Var på Lidl och köpte några konserver, så jag kan laga ett par måltider till.

Idag blev det quornburgare. Gött!
Dagens skräckfilm, ”The Ezzera & Gore-Girl Horror Anthology” (2023) – 5/10.

Ser ut som fan, samt har påbörjat appen 21 Days


Vikt: 68,5 kg… (något bättre igår, iofs, men ändå skit!)

Vaknade kl. 9 och gick upp direkt. Kunde inte sova mer. Inatt, i mörkret gick jag rakt in i toadörren. Glasögonen är fan helt skeva.

Så här såg jag ut när jag vaknade. Skoj. Ser ut som att nån slagit mej. Är svullen i hela nyllet. Läppiercingen måste ligga nånstans i lägenheten… (kollade galleriet och kl. 23.52 tog jag ett sista fotot igår, på mej och Fjonkan i sängen, så efter det måste jag ha gjort det. Så jävla idiotiskt onödigt!)
Spenderat större delen av dagen med Sweep the Board i June’s Journey. Fick en fin diligens till min Halloweenö.

Var och köpte chips och pommes, som jag ska fixa nu. Har en skräckfilm på g. Efter det blir det tidigt i säng.

PS. Fan, köpte frites och inte strips! Skit!

PSII. Min polare, Ymdir, messade mej på Insta. Skitkul! Vi har inte hörts på flera år. Fick hennes nummer och messade tillbaka. Hoppas att vi kan ses!

Dagen började inte ens bra


Vikt: 68,8 kg (upp 1,2 kg ffs!)

Har legat i sängen, spelat mobilspel och mått dåligt över vikten. Detta har resulterat i att jag inte har ätit nånting idag, bara druckit folkölen i kylen.

TK messade och ville ha hundgodiset och tidningarna och bjuda på en öl. Har inte pratat med en människa sen i tisdags, så jag kände att det kan kanske faktiskt vara trevligt.

Jag kollade på HV-matchen och messade med TK precis på slutet. Rhith berättade att han skulle se en fotbollsmatch och jag Talade om för att jag skulle träffa TK en stund. Han blev skitsur. ”Okej, visste ju att du skulle göra det ändå så. För du säger alltid samma sak men i slutändan åker du dit ändå. Förstår inte var du håller på sådär ärligt talat. Så jävla irriterande. Ha så kul.”. Jag har aldrig sagt att jag inte ska åka dit. Jag vet inte vad jag har svikit för nåt förtroende. Får jag inte träffa TK/åka till Majorna när han är borta?! Jag messade dom frågorna, men har inte fått nåt svar. Skitstörande. Om jag hade sagt nåt eller av någon anledning lovat att inte åka dit hade jag förstått det, men nu är jag helt ”bewildered”.

Hon ska bjuda på en öl och jag ska lämna grejerna och få det hon har till mej, sen hem. Vad skulle jag göra; göra av med pengar jag inte har (varför han nu skulle bry sej om det), vara otrogen med äcklig gubbe, dricka för mycket, vara i ”fel sällskap”? Osannolikt alltihop. Jag fattar ingenting.

Bucket list


Jag har bara börjat, men att läsa nåt är, fucking, självklart!

Hur många punkter ska man ha?

Jag tror inte att jag förstår poängen. Det är mer ”saker som jag borde göra”, inte ”saker som jag vill uppleva innan jag dör. Skit, jag måste fundera, ärligt talat.

Jag och Fille har umgåtts


Vikt: 68,1 kg (+0,7, vilket jag var medveten om)

Vaknade kl. 9.10 innan klockan ringde. Bra!

Väntade telefontid med Cael’s ersättare (kallar henne Eilydd nu). Hon ska komma upp uppföljning på arbetsträningen på tisdag och detta var bara vår avstämning innan. Jag vill bara fortsätta som det är just nu och hon förstod precis. Skönt.

Har varit ute en stund – jättefint väder! Annars bara gos med Fjonkan. Messat lite med Rhith, som är på HV71-matchen. Jag kollar på den också på mobilen. Hoppas att det går bra för dom!

Dricker lite folköl och har sopat golvet noggrant (fortfarande ingen dammsugare…). Borde duscha också, men får bli simning imorgon.

Fan, vad jag hoppas kunna sova. Love Theralen!
Tog ett foto på allt som jag proppar i mej dagligen (alltså inte oxascand och Theralen). Dom flesta är, tack och lov, vitaminer (magnesium, järn 2 st, D och B12). Två antidepp: 30 mg Voxra och 10 mg Brintillix.

Tråkigt


Vikt: 67,4 kg (ner 0,8 kg från igår, men det har jag ändrat på idag genom att äta för mycket och dricka folköl)

Sov länge. Lyckades slutligen pallra mej iväg till stora Willys för att handla lite basvaror.

Kollade på ”Slotherhouse” (2023) – 3/10 (handlar om en mördar-sengångare…)
Lyxade till det på kanelbullens dag.

Hej och hå


Vikt: 68,2 kg (ner 0,4 kg sen igår, jag hatar att väga över 63!!)

Idag skulle det vara utbildning på arbetsträningen hela dagen (ny maskin och nytt dataprogram). Det gick förvånansvärt bra. Jag förstod, typ, all teori även om jag inte har nån erfarenhet av det praktiska.

Åt lunch där och såg att jag hade fått mejl från soc att hon inte hade fått kontoutdraget som jag hade lämnat för en vecka sen. Bara ”då måste lämna in kontoutdrag”. Skrev ut och lämnade in igen (kvittona är ju borta eftersom jag lämnade in dom förra veckan) efter att jag hade simmat.

Mami hade skickat lite cash. Fyllde på tobaken och köpte, faktiskt, nåra bärs. Jag mår så jävla kasst att jag inte har betalt hyran än.

Planen är att, har jag inte hört något imorgon förmiddag, så ringer jag fyra gånger, typ, och får jag inget svar, så går jag dit!

Jag är SÅ trött på mörkret här hemma! Jag får vinterdepression LÅNGT innan vintern ffs.

PS. TK ringde här om dagen om att exet hade extrem tvådagarsoperation. Idag berättade hon att han har fått LVM. Bra.

PS II. Fatta att jag köpte öl nu: pengar + ”fredag”. Blir fucking inte full på Three Town, så snålänningen får hålla sej till Stockholm ffs!