Vaknade vid typ 11 och ställde klockan på 13, men jag vaknade igen halv ett och gick upp då. Tänkte först inte göra ett skit idag, men efter att ha suttit och spelat June’s Journey i ett par timmar, så kände jag att jag ville ta min promenad i alla fall.
Gick till Friskväderstorget, vilket tar 35 min, och vände där. Känner att 70 min är max det jag orkar.
Kom hem och åt min mat, som jag lagade igår. Ska inte göra något mer vettigt idag. Har möte med soc imorgon kl. 11, men jag behöver inte gå och lägga mej speciellt tidigt bara för det.
Vikt: 65,6 (-4,4) [åt ca. 1000 kcal igår, 0 trots min enorma promenad]
Skulle försöka att sova till fastan var slut 9.30, men gick upp vid 8.30.
Åt frukost och kollade sen på Internet Investigator och HannahTheHorrible fram tills jag skulle gå. Har inte aktiverat mitt busskort och skulle träffa Owel vid Nordstan, så det skulle ta ett tag att gå dit.
Gick hem också, så det blev långt idag. Passade på att ta en sväng in på bolaget. Är egentligen pank, men bara jag har råd med ett ciggpaket till, så kunde jag köpa sex Sofiero. Köpte även snus åt Rhith på Willys.
Så kvällen kommer att bestå av att dricka mina öl och se en film.
Godaste frukosten: havregrynsgröt med bär och vaniljyoghurt (ca. 200 kcal) Gått så mycket att jag har ont i benen nu…
Dagens Lärdom
Ytterligare ett engelskt ord som jag måste kolla upp varenda gång.
Ett lol
Började följa den här asgulliga kanalen förra veckan.
Test av hjälpmedel mot snarkningen
”För jävligt”.
Nyårslöfte
Veckans skräckfilm The Cat and the Canary (1939)
Typisk 30-tals ”old dark house” (som jag gillar oavsett), och denna var snäppet bättre än alla andra som jag har sett. Love it!7/10
Virkning
Precis lärt mej Leafhopper stitch och jag gillar den som fan! Kul att virka och ser mysig ut. Kul!
Vikt: 65,6 (-4,4) [åt ca. 1100 kcal igår, +0,6 bara för att jag inte rörde mej nånting igår…]
Vaknade kl. 13.30 av att soc ringde. Skulle ha skickat nån att kolla upp mej om jag inte hade svarat, bara för att praktiken hade ringt Eilydd igår och varit oroliga för mej. Suck, vad jobbigt! Messade Eilydd och sa att jag var sjuk. Fick ny tid inbokad till möte med soc och Eilydd på måndag kl. 11.
Gick till slut upp och åt lunch. Tog sen en långpromenad till apoteket på Wieselgrensplatsen. Var inne en snabbis på stora Willys och köpte en chokladbit för mina sista pengar på kortet. Hade inte råd med pizza, tyvärr, det hade varit gott.
Gick förbi biblan på hemvägen. Har snöat in på biografier nu.
Kom hem och åt middag. Ska nu kolla lite på Youtube och sen en 1930-talsfilm, tänkte jag.
En halv Tupla är 198 kcal. Rätt mycket, men jag har inte ätit nån frukost idag, så det jämnar ut sej.
Health-appen nedan
Fattar inte att jag orkade gå så här långt idag. Var skitseg i benen, men jag traskade på.
Dagens Lärdom
Kan aldrig lära mej hur länge för hårdkokt. Nu ska jag minnas!
Min första kommentar ever på Youtube. Kul att det var en Monkees-video. Ännu mer detaljer när kommentaren skedde. Creepy egentligen.
Jag är elak mot mina true scary stories-kanaler. Alla går i ”Nattens Scary Stories”, men dom viktigaste hamnar i ”Promenad Pods”. Det är bara MrBallen och That Chapter Podcast som hamnar i den sistnämnda. Jag älskar dom andra; Blue Spooky, Mr Revenant, Lets Read också, men dom är mina godnattsagoberättare – what would I do without you??
Uppe kl. 6. Arbetsträning till tolv. Hade en okej dag, lyssnade på när dom ringer deltagare, vilket jag ska lära mej, så småningom.
Direkt efter blev det simning.
Var hemma och åt en ”snickers-macka”.
Otroligt gott, men 230 kcal – mer än min lunch! (det är en halv mjuk macka med jordnötssmör och Nutella)
Traskade sen hela vägen till Backaplan. Var inne på Dollarstore och köpte tre garnnystan, Rusta där jag köpte tre diskborstar för 15 kr och två colgate-tandborstar för 15 kr och bolaget där det blev åtta Sofiero för 102 kr. Nu är jag i stort sett pank.
Gillade den verkligen. Klassiker från 1964 med Margot Fonteyn och Rudolf Nureyev.Vi hade den här frågan på praktiken idag. Messade Eilydd och får se vad hon svarar. Borde inte jag också vara ledig? Klart rekord för året!
Dagens Lärdom
Jag lyckas fan aldrig lära mej det här ordet!
Ett lol
Inte lol kanske, mer ‘duktigt’!
Test av hjälpmedel mot snarkningen
Lika illa som vanligt.
Nyårslöfte
Månadens bok
Läste klart The Woman in me av Britney Spears. Inte fenomenalt skriven, men intressant och lättläst. Fattar inte hela conservatorship-grejen. Att få höra Britneys egen sida (som visar hur hemskt hon måste ha haft det) känns viktigt. Farsan borde få stå till svars. Britney är stark! Rekommenderar.
Inne på biografier nu (iofs alltid gillat det), så jag reserverade dessa på vägen hem. Ena är redo att hämta imorgon när dom öppnar. Schysst.
Sov dåligt, men kände mej ändå utsövd, tack och lov. Uppe kl. 7.30. Praktiken gick bra – blodprover och genomgång av samtliga spirometrivärden som jag har fyllt i i Excel-dokumentet. Jobbigt att läsa, blev helt torr i munnen och svårt att koncentrera sej på alla siffror. Vi har inte ens gjort en tredjedel, men det går bra.
Var på Willys och köpte korv på hemvägen. Därefter simning och hem. Var sen på Lidl där jag fixade panten och köpte frysta bär till min havregrynsgröt.
Efter det hade jag gått mina 7000 steg, vilket var tur det för det var snö och blött och hade inte varit kul att gå en promenad.
Fastighetsvärden ringde och fick i stort sett svar på mina frågor, men glömde att fråga om man får måla om själv. Jag ska ringa killen med lägenheten imorgon och fråga om han vill att jag ringer igen.
Lagade sen Korvstroganoff – blev väldigt god med sambal oelek i!
Exet ringde från behandlingshemmet och vi pratade en stund. Han lät som att han mår bra. Mycket bättre än innan LVM.
Har mediterat och gjort Duolingo, så ska nu bara kolla på Youtube och virka. Är riktigt trött och ska upp kl. 6, så egentligen vill jag bara sova.
Korvstroganoff med pinnar. Lite sämre än igår, men det är ändå riktigt bra!
Dagens Lärdom
Ville veta varför det kallades just __nasty, men fick inget riktigt svar på det.
Ett lol
Det här är tydligen jag i June’s Journey lol
Test av hjälpmedel mot snarkningen
Tappade näsvidgaren två gånger i natt. Jag vet inte vad jag gjorde för den har inte ramlat ur innan. Jag snarkade för jävligt, men vet inte om det berodde på att jag hade tappat den.
Den gångna veckan var inte bra, men jag ligger inte efter i alla fall.
Var nära på att bara somna om när klockan ringde kl. 8, men Rhith var uppe och han bara ”upp och hoppa nu”, så du gjorde jag det. Drack lite kaffe och spelade Monopoly Go (som gick hur bra som helst, se nedan) och sen åkte jag till badhuset. Var där kl. 10 och det var skitmycket folk. Asjobbigt. Lyckades simma kilometern, men det tog längre tid än vanligt.
Var hemma och åt lunch. Ringde även till hyresvärdens kundservice. Tyvärr kunde dom bara svara på när lägenheten senast målades om (2014) och att dom gör det var 13:e år. Måste prata med fastighetsvärden för att få reda på mina andra frågor (om man får fixa det själv, hur påverkar det hyran och ifall det kommer att målas om vid renoveringen i höst). Han kanske inte hinner ringa idag. Messade killen med 2:an att jag hör av mej så fort som jag vet mer.
Efter det tog jag mej en promenad till stora Willys för att köpa några grejer som var med i reklambladet. Tog vagnen hem.
Rhith erbjöd sej att gå till Lidl och köpa det som jag behövde därifrån. Snällt.
Nu blir det tidigt i säng eftersom jag ska upp tidigt imorgon.
Gott! (så mycket kalorier dock, åt bara ett knäckebröd)
Dagens Lärdom
Ett lol
15601 tärningar!!PLUS 1500 st. lite senare på dagen.
Test av hjälpmedel mot snarkningen
Ett litet uns bättre.
Insikt
Jag har lyckats få rutin på att andas djupt tre gånger när jag blir stressad, samt när folk går långsamt framför mej och när jag tvingas titta på reklam när jag spelar i mobilen. Känns riktigt bra!
Vikt: 66,6 (-4,4) [åt ca. 2700 kcal igår, +0,9 givetvis]
Tog Theralen igår, så jag sov till kl. 14. Skulle ha simmat idag, men det var ju kört då. Käkade lite, kollade på HV-matchen (10-1 – skitbra!) och tog sen min promenad.
Började fastan 31 oktober. Fick inte till kalorierna riktigt, tyvärr.
Sov askasst i natt, men kom upp. Hade trevligt på praktiken – blodprover och gjorde stickprov på mitt tidigare arbete i Excel (inga fel, toppen).
Dagen började bra med att jag gick under här haha
Simmade och var hemma och åt knäckebröd. Åkte till bolaget och köpte sex öl och promenerade sedan till Willys där jag handlade lite till Korvstroganoff (som vi har snöat in på).
Nu är tvätten i maskinen och jag har öppnat första ölen.
I och med Imbolc att starta nytt så har Fjonkan fått en Youtubekanal. Mitt nya projekt. Lol. Nu får Fjonk ställa upp dagligen.
Ni måste kolla kanalen
upptäckte i förrgår. Asså The Kiffness är min absoluta favorit nu!
Kändes inte som att jag hade sovit nånting när klockan ringde vid 6. La mej ändå vid 21 igår… Släpade mej upp i alla fall.
Praktik fram till 11.45. Lärde mej lite nya saker samt lyssnade på när dom ringde eventuella deltagare samt fixade med blodproverna.
Stannade vid stora Willys och köpte brysselkål och snus till Rhith, sen simning.
Var hemma och åt knäckebröd och gick sen en promenad. Lyssnade på Medical Mysteries och var på Lidl där jag köpte beef jerky bland annat.
När jag kom hem hade någon satt upp en lapp om att dom har en tvåa längre ner på gatan som dom vill byta mot en etta. Ringde honom och han kom förbi och kikade lite. Ska kolla på hans lägenhet så fort som möjligt. Ska ringa imorgon och se om vi kan bestämma nåt.
Har inga andra planer för dagen, är lika trött idag, så jag går och lägger mej efter att jag har ätit.
Slängde på några brysselkål på min mat från igår. Blev gott!
Dagens Lärdom
Ett lol
Morgonen började bra i Monopoly Go. Spelar alltid på morgonen när jag dricker kaffet innan jag går.
Test av hjälpmedel mot snarkningen
Ingen förbättring enligt Rhith.
Virkning
Det här ser inte klokt ut, men det är en massa olika swatches, som ska bli en filt sen.
Tog evigheter för mej att höra klockan när jag skulle upp imorse, men jag kom upp till slut.
Arbetsträning där Eilydd kom på besök. Tydligen ska vi kalla det praktik och inte arbetsträning, fick jag veta haha.
Blev åksjuk på vagnen och har varit illamående hela dagen. Vet inte hur jag lyckades simma. Var på apoteket och Willys. Äntligen hemma och tack och lov har jag gått mina 7000 steg idag utan att ta en promenad, så jag går inte ut mer idag.
Dagens Lärdom
Test av hjälpmedel mot snarkningen
Ingen skillnad alls tyvärr. Tråkigt. Jag kunde andas mycket bättre.