”Por… portotabellen coming up. Hujedanemej vad alla ska hålla på att frankera hela tiden.”
”Nämen, nu hörde jag nog fel. Du måste mena par… ekumenik… eller hur?”
”Nu blev det nog galet. ‘Sex’ är inget ord, ‘src’ måste du mena.”
Intressant:
Fundera:
Så här känner jag mej ett otal gånger varje dag. Tur att jag inte har FB (kan inte kommentera på sidor som kräver FB-inloggning) för då hade jag varit mordhotad vid det här laget… hahaha…
Hihi:
Gotta love those Canadians! Jag vill vara kanadensare! Fast att vara svensk är näst bäst. Problemet med att vara svensk är dock att, när man är utomlands, blir förväxlad med schweizare och får frågor om choklad. Gillar Schweiz, i teorin; skidbackar, lederhosen , gökur och choklad låter ju faktiskt schysst, men skulle aldrig vilja bo där. De har säkert isbjörnar på gatorna och tvingar alla att lyssna på Mozar… Hahaha, sorry! (Fast konstig tyska pratar dom ändå…)
Sim-kort till surfplattan. Har köpt, men är osäker på hur jag ska använda det. Ser ut så här om jag skulle använda den som telefon.
Skiter verkligen o det roliga med ”dick”. Det roliga/tragiska är att någon precis blivit äldre än en C-64. Shit! Fick min Commodore 1983, så, ja, jag är officiellt gammal.
Om du behöver höra och spela upp Arnies ”klassiska” citat, så finns det – givetvis – en sådan app. Enligt mej: ”världens mest meningslösa app”-priset har härmed delats ut.
Ok, underlättar om man har sett ”Dragon’s Den” för att uppskatta humorn i nedanstående.
Uppfinningen Boginabag är en portabel toalett. Bara att läsa föregående mening borde få folk att undra när uppfinnaren blev utsläppt från psyket. Hur kan detta vara en bra idé? När ska den användas? Tänk på din senaste campingerfarenhet, kände du då att en portabel toalett saknades? Önskade du att du släpat med dej en stol som kan fällas ut, prepareras med en tillhörande (biologiskt nedbrytbar) påse – 5 st för £4.99 – där du kunde uträtta dina behov, för att sedan knyta ihop äckelpåsen och – vad? Ska den slängas i naturen? Ska man bära med sej den till närmaste soptunna? Fem påsar kan inte räcka länge för t.ex. en familj på fyra som måste uträtta sina behov ett antal gånger på en dag! Den fungerar även som en vanlig stol, förresten. Alla kanske ska ha sin egen personliga Boginabag? Roligast var när de skulle spåna om vilka mer än campare som skulle kunna tänkas behöva en Boginabag – ”Vi tänkte att skidåkare kan vara intresserade.” Alltså: ”lalalala, här åker jag ner för skidbacken, lalalala, usch, nu blev jag bajsnödig. Tur att jag har min bajsstol! Jag åker bara in lite här till kanten så fixar sej allt.” Hilarious! De fick inga bud av ”The Dragons” tack och lov.
Det finns fan inget roligare (och mer o-PK) än lyteskomik. Ännu roligare blir det när självinsikten så tydligt lyser med sin frånvaro, som i exemplet ovan. Jösses! Vem ska han mobba? Missbildade daggmaskar? De som är döva, blinda och stumma?
Ja, ja, klart det är elakt av mej att tänka så, men vi har alla våra problem. Han får skratta åt mej hur mycket han vill, om han vill. Bara schysst om nån får lite roligt en stund.
Hur får jag tag i detta Nintendo-knark? Next stop Belgium.
Alright, vet att detta inte är en bonafide mobiltelefon, men de såg fan ut så här på 80-talet. Så jäkla kul!
Man bara måste älska Nina Hemmingsson!
”O-M-G! Hur? Hjälp! Vad? Vem? När? Varför? Nää! Livet kommer aldrig te sej likadant igen…”
Jag tänker bara på stackars Brynolf, honom var det ingen som brydde sej om. Tillfällig ersättare blir Robert Aschberg, hoppas han får stanna – kan någon bli mer rätt som programledare för ‘Efterlyst’?

För att kunna återuppta min simning krävdes (tyvärr) ett inköp av en ny bikini – storlek större.
Så från storlek 38 gick jag nu till 42. Det skär i mitt hjärta!
Köpte i alla fall två bikinis och en väska = 697 kr.
Var inne på Coop för att köpa bröd, råkade på denna ”sport-bh” eller whatnot. Köpte en i alla fall. 149 kr svart storlek L.

Seriöst! Så jävla skön och ser skitsnygg ut på. Glöm push-ups, balconettes och resten – detta är det enda rätta. Kommer köpa en hel bunt till!
Älskar effekterna i Camera Illusion, så den här blev oumbärlig. I Camera Illusion kan man bara ta nya kort och i Photo Illusion kan man bara retuschera redan tagna foton.
Filtrena är inte helt identiska i Photo och Camera, men det gör inte så mycket.
Kul app för att göra saker och ting helt uppfuckade – antingen bara snygga eller också totalt bortom oigenkännlighet.
Pro-versionen ger snabbare spar av foton i HD-kvalitet.
Kamera: ingen egen
Share: Inga problem till WordPress
Finns tre olika ”modes”. Box och Circle ger olika blur-effekter. Text mode ger möjligheten att skriva en text på fotot. Detta fungerar inte; efter att ha hängt sej och omstartats två gånger blir resultatet en svart bild.
Det går inte att spara de ickebefintliga fotoretuscheringarna utan att betala.
Extremt onödig och dålig app.
Syftet är att omvandla foton till annat format.
Anledningen till att jag tog hem denna var att mina screenshoots automatiskt sparas som .png. Hade varit trevligt att kunna ändra detta, men eftersom det inte går så fick det bli en app.
Efter att ha testat ett antal så återstod bara denna. Vill man använda crop/rotate eller konvertera flera foton på raken så måste man ta hem en app till, Unit Converter.
Appen gör precis det den ska. Troligtvis den bästa man kan få gratis. Schysst.
Kamera: ingen egen
Share: nope

Syftet är att dokumentera dej själv och ditt liv genom ett dagligt foto.
Foto tas med en utomstående kamera och filter väljs innan kortet tas. Detta är de vanligaste filter som alltid finns med i den kamera du väljer.
Fullkomligt meningslöst! Men detta kommer jag bli beroende av. Hahaha!
Kamera: ingen egen
Share: näpp
Syftet är att skapa effekter genom att sudda ut vissa färger och leka med kontraster.
Foto hämtas från galleri eller tas med annan kamera.
Låt fotot vara som det är och ändra mättnad, kontrast o.dyl eller så väljer man någon av ett flertal svartvita filter.
Sedan väljs storlek, kant m.m. på borsten. Detta är alltså den borste, med vilken man suddar bort det svartvita filtret för att få fram underliggande färg.
Lite specialiserad fotoretuscheringsapp. Inget man använder på var och varannan bild, liksom. Däremot är den bra på sin uppgift. Lätthanterad. Tyvärr blir det sparade fotot inte så snyggt, med stora svarta kanter.
Kommer ge poäng 3/5, men avinstallera. Nu vet jag att möjligheten finns om jag letar efter en sådan här effekt..
Konståkning, gymnastik och curling är det enda som går att ha på, på TV:n. Kan titta lite halvhjärtat då och då när jag är i zapp-fas. Fast jag kan å andra sidan ha på ”Fresh Prince i Bel Air” och inte freaka ut…
Det värsta är att denna styggelse till underhållning (d.v.s. OS) får sällskap av ondskans redskap nummer 2, Melodifestivalen just nu. De redan förtappade benämner fenomenet ”Mello” och överflödar alla kommentarsfält med sina ointressanta åsikter.
Tur att jag har mina filmkanaler och TV-serieboxar!
Fr.o.m. idag är jag stolt innehavare av ”arboravitae.com”. Kul! Och tänk, tänk (bild av överexalterad barnrumpa) vad många läsare jag kommer att få… Hhrrm, host, nja, knappast, men inte därför jag gjorde det.
Det kostar 120 spänn (116,29 kr exakt) om året. Det är inga pengar. Sedan… hur coolt är det inte att ha en egen domän att slänga sej med?
Så här ser en google-sökning, på Arbora Vitae, ut idag. Får se hur den ser ut om några veckor.
Jag undrar verkligen vad som hände i nedanstående snubbes liv för att utlösa en ballongfetisch.
Den här ballong-duden var från nån dokumentär på..se vänstra hörnet.
Men…
Den serie jag älskar mest (just nu, denna minut) påminner om ovanstående.
Namn: ”My Crazy Obsession”
Kanal: TLC
Jag verkligen älskar knäppisar. Och knäpp måste man vara för att få en plats i denna dokusåpa. Exempel:

Det är samlare av alla sorter, folk med fetischer och filurer med allmänt udda leverne. Askul!