Kamera (surfplattans förinstallerade kamera)

Zoom Camera

Kamera ICS

UCam

PhotoWonder
Little Photo
6an sänder Simpsons hela jäkla tiden – det vet vi alla. I vårt hem gav vi upp om Simpson någonstans under säsong 20. Nu har jag sett ett fåtal avsnitt från de senaste säsongerna, som t.ex. säsong 24 (ovan). Det är en sån besvikelse, varför kan de inte bara ge upp? Låt oss vila i minnet av en otroligt rolig och trendsättande serie! Detta är väl iofs försent nu eftersom hela serien har blivit nedsvärtad av hur usel den har varit de senaste åren.
Jag beklagar, Simspsons, ”but you are dead to me now”.
Mitt kära gamla Mahjong tog jag hem idag. Saknar dock min ”medieval”-look, har svårt för dessa tecken. Minns när jag alltid spelade det på jobbet och hemma hos min far. Fick hela att gå ut på 1 min 12 sek. Far min försökte förgäves slå detta rekord. Hahaha… minnen….
”Pet Shop Story” – spelade en liten stund, gulligt till överdrift, men kan nog inte hålla mitt intresse uppe. Tar nog bort. UPDATE: Nja, var rätt spelbart det oxå… hahaha….

Lite dåligt utbud av kundernas utseende dock.
Det här spelet, Happy Chef 2, höll jag på med i flera timmar nu under söndagskvällen. Slutade med att jag betalade 34,99 kr för full version (gick ju inte att spela högre nivåer annars…!). Snacka om beroendeframkallande spel, alla ska ju ha sin mat och dryck hela tiden, går inte att stänga av. Aaaaargh, känns som min Sims-period all over again. Lyckades dock stänga av spelet efter att ha fastnat på en nivå och jag började även tröttna på glassar och pajer. Kanske kan spela detta spel med lite vett ändå? 🙂
Det här spelet besitter också en potentiell fara för beroende. Restaurant Story heter det och du ska även här laga mat och se till att gästerna är nöjda, men här finns också en Sims-aspekt i och med att du kan bygga ut restaurangen och inreda den. HJÄLP! FARA Å FÄRDE!
Lyckades få hem ytterligare två spel:
Fashion Story och Word Search.
Usch, dålig idé detta med spel. Så onödigt tidsfördriv.
Har nu skrivit ner alla klassiska filmer jag har sett hittills i år (det är ju några dagar kvar på året, så det lär nog bli några till).
146 stycken! Starkt jobbat av mej må jag säga 🙂
Hade varit schysst om jag hade hunnit till 183 st., då hade det blivit en film varannan dag. Tror dock inte jag hinner se 37 filmer till på 17 dagar…
UPDATE: 150 st. filmer (pre-1966) har jag sett i år, hade missat att rösta på fyra stycken…
Jag har en oerhört massa CD-skivor med brända filmer och serier hemtankade från DC (Minns ni? Det var lagligt då!)
Har nu, under dagen, gått igenom alla och insåg att 64 filmer har jag inte ens sett. Hahaha… Resten gick antingen till papperskorgen eller sparades av nostalgiska skäl. Ett jäkla jobb var det, ska aldrig samla på mej nån sån skit igen. Måste bara se de 64 filmerna så jag kan kasta dom oxå.

Har lyckats få igång min gamla HP…
Fotot är på min gamla snuttefilt.