Joinade chums på vkb. Blev bjuden på Bloody Mary av Berit.
Författare: Penardun
James Dean & vkb & psyket
Träffade Mads. Folköl i solen, vkb. Träffade Suz och Pat. Handlade.
Enda jag lyckats få i mej idag är 2 st. vaniljmunkar.
Nu kollar jag på dokumentärer om James Dean. (Snacka om snygging!)
Åh, måste även beklaga mej över mina antidepp igen. Jag får blåsor i munnen av dom. I förrgår höll jag på att bli galen, satt med större ”klumpar” av havssalt och tryckte mot en blåsa på läppen. Gjorde ont som fan! Idag har jag sett ut om jag haft fläskläpp. Gör fortfarande ont, men det har börjat lägga sej.
Nya benzo utskrivna. Skönt.
Saknar en viss person. Synd att han är för långt borta och inte känner samma för mej 😐
Godnatt.
Edit; köpte vitt bröd. Phooey! Fått i mej två mackor med tartex. Vet inte om jag kommer kunna behålla dom. Vill sova.
Skitdag
Har mått dåligt idag. Inte pallrat mej ur sängen ens. Beställde mat (pasta) från onlinepizza. Ätit alldeles för mycket, vilket givetvis inte minskar ångesten. Nära att utlösa bulimin igen och det vill jag verkligen inte. Hoppas nästan på att få byta tillbaka till Fluoxetin, istället för dom här jäkla Cymbalta. På fluoxetin hämmas hetsätningen till största del.
Har fortfarande myrkrypningar i det jävla benet! Förbannade antidepp!
Har bara legat och kollat på Cheezburger, inte kunna koncentrera mej på att kolla på mina serier, vilka eller läsa något.
Blir att ta Theralen tidigt idag och hoppas jag vaknar upp till en bättre dag imorgon.
Måste kontakta psykiatern, slut på mina benzo. Jobbigt att inte ha några hemma. Har haft för många dagar med påbörjan till panikångest den senaste tiden så de rök fort. Vissa dagar känns det som om jag skulle ha ätit flera propavan (något jag aldrig gör om) med stickningar och krypningar i hela kroppen och stel som en pinne.
Lägenheten ser ut som fan. Vet inte när jag diskade senast. Måste boka tvättstugan, städa och fixa lite andra grejer. Fruktansvärt deprimerande att inte ens orka sköta det mest basala. Måste simma imorgon!
Tror jag ska försöka se ett avsnitt av ”Suspense Theatre” på YouTube i alla fall.
Vaknat
Fan, jag sover så jäkla dåligt. Vaknade återigen kl. 4 och kan inte somna om. Har dessutom världens myrkrypningar i vänster vad – vet inte vart jag ska ta vägen…
Läser och kramar Spippo. Hoppas på lite mer sömn idag, orkar verkligen inte gå upp!
Mamsen
Mamsen har fått klartecken att eventuellt kunna flytta hit till mej.
Jag hoppas hon orkar. Jag skulle tycka det var underbart. Saknar min älskade mamsen!
Veganism (freeganism)
Måste först säga att jag har druckit mjölk en gång och ätit en gratis Margaritha, så härmed måste jag (enligt M) kalla mej freegan. Detta innebär alltså att jag kan äta ”allt” så länge jag själv inte har betalat för det. Kött/kyckling kommer fortfarande inte komma över mina läppar (min mage skulle nog gå bärsärkagång dessutom).
Anywho.
Går du över till veganmat kan jag berätta att du kommer hädanefter ha mindre fritid, men desto mer tid att komma ifatt med din läsning. Ok, klarspråk; snacka om hård i magen… Så ni vet 😉
Naturligtvis
Varit hos M. Efter Twin peaks somnade jag på soffan. Tittade ut genom fönstret och möttes av en underbar syn: rådjur och bäbis åt i buskarna i regnet. Innan jag fått tag i mobilen, som låg på laddning, rörde de givetvis på sej. Fick en rumpa och lite av bäbis.
Pratat med jobbet och de som hade hand om våra prylar vid vattenskadan. Helt torr i munnen.
Ingen direkt lösning på nåt – än. Fortsättning följer.
Stockholmssyndromet?
Enligt mitt ex lider mina två älskade kissar av Stockholmssyndromet.
Is that so? Jag känner lite att han har rätt på sätt och vis.
Om Spike hade fått röra sej fritt från födseln så hade han inte blivit så mammakär som han är. Jag hade tyckt att det hade varit tråkigt, men då hade han fått vara en riktig katt. Nu är det för sent. Skräcken i hans ögon bara jag tar med honom in i hissen, säger allt. Han lever för att gosa med mej och vara herre på sängen (dvs sätta smullibuttan på plats).
Kvällsnöje
Twin Peaks piloten hos M. Han hade inköpt nya BluRay-boxen. Vi såg ”The Original Version” av piloten. Måste se ”International version” innan jag / vi går vidare till avsnitt två. Såg avsnittet med inledning av log lady, vilken även är med på min DVD Gold Edition från 2011 (?).
—
Tittade på klassikern ”Repmånad” medan M spelade Diablo.
Drutten och Gena på tv:n. Apropå det: kan folk fatta att det gulliga lilla djuret hette ”Gena” och att ”Drutten” var krokodilen! Ja, jag vet att det hade passat bättre tvärtom, men nu var det så.


Berättade (återigen) att jag fortfarande inte har sett ”Mulholland Drive”. M hittade filmen och jag tittar på den nu, medan han har somnat. Hittills är filmen ännu underligare än jag hade föreställt mej. Och, h-g, hur många karaktärer ska det introduceras?
Well, goody nighty, friends and foes and indifferences…


































