Slutet på en era och början på nåt nytt


Såklart blev jag uppsagd. Idioterna hade hittat ett kryphål i och med en ny lag från 2022.

Asså, dom fucking anlitade en advokatfirma enbart för att verkligen se till att bli av med mej! Fan, dom kunde väl ha varit ärliga från början.

SÅ FÖRBANNAT GLAD ATT SLIPPA STÄLLET! DEN JÄVLA SUBBAN HATADE MEJ FRÅN DAG ETT. HON KAN DRA ÅT HELVETE!

Är jävligt ledsen eftersom jag känner mej så jävla ratad. Gråtit en skvätt (första gången på flera månader, skönt ändå).

Rhith var här under samtalet, vilket var skönt och väldigt snällt, men han drog direkt efter när jag verkligen behövde sällskap och närhet. Känner mej oerhört övergiven och ensam.

Jag är väl förmodligen för jobbig, som gråter och vill kramas. Jag tänker inte höra av mej till honom i alla fall. Han tänkte inte ens komma hit till flytten utan lämna allt till mej. Fan, vad värdefull jag känner mej idag!

Fuck allt!

Jag känner att jag är för mycket till besvär för andra människor. Det har jag gjort hela mitt liv, men när allt är jobbigt och motigt för mej så känner jag det mest. Jag vill inte vara jobbig eller bekymra andra. Varför träffar jag aldrig folk som vill ta hand om mej när jag mår dåligt? Jag tar alltid hand om alla, sätter deras känslor före mina. Aldrig gör någon det för mej (bortsett från mor och far). Fattar inte folk att jag också behöver tröst ibland?

Jag tänker bara hålla mej undan från folk nu. Imorgon ska jag sova hela jävla dagen!

Jag har knappt haft nån ångest alls på sistone, men nu är det fan skit! Mår asdåligt.

Praktik och öl på ett litet berg


Praktiken gick bra, hade att göra hela dagen, så tiden gick fort.

Tog en promenad efter. Det var så skönt väder att jag tänkte att jag köper två öl på bolaget vid Prinsgatan och sätter mej nånstans. Då stod Miniog där. Kul.

Vi gick upp på ett litet berg i närheten och drack våra öl. Trevligt.

Därefter tog jag mej hemåt. Här hemma har jag bara kollat på Youtube, duschat och druckit mina folköl, som jag hade kvar.

Bestämde telefontid med advokatfirman kl. 15 imorgon och Rhith kommer kl. 11 och håller mej sällskap, gullig som han är.

Jag undrar verkligen vad som kommer att hända…

Fasen, nu avgörs det!


Mejl från Seren Las’ advokatfirma. Dom vill boka in telefon- eller zoommöte denna vecka. Nu avgörs det vad som händer med min anställning.

Pratade en stund med Cael och hon undrade om jag hade nån som kunde vara med och lyssna på samtalet och skriva ner saker om det behövs.

Messat Rhith nu och får se om han kan. Jag är ju ledig torsdag och fredag så borde kunna boka in det då.

Praktik idag, lång promenad i solen (45 min) efter. Hem och pratade med Cael. Har nu haft tvättstugan.

Skulle vilja ha en öl. Är nåt så jävla nervös över detta, trots att det ska bli så skönt att få veta och kryssa av det på listan.

Fortfarande enormt trött idag. Har en folköl, som jag tänkte dricka nu och sen blir det sömn. Upp kl. 6 imorgon… suck…

Åh, svar idag: ingen bröstcancer!

Ett PS:

https://vm.tiktok.com/ZNdb61p7N/

Jobb, trots att det är måndag


Jag sov tolv timmar och jag ville sova mer, men jag kom upp. Tiden gick fort ändå.

Tog hem min blomma, så jag kunde inte ta en promenad efter jobbet. Åkte hem och lämnade den och gick sen direkt till Lidl för att panta.

Hade kommit upp till 7.000 steg när jag väl var hemma, så check på det.

Var så otroligt trött, så jag gick upp la mej och sov till kl. 17.

Har varit uppe en stund nu, men jag lägger mej igen strax.

Är ledig torsdag och fredag eftersom kollegorna ska på kurs, så därför blev det jobb idag också – och det känns…

En slapp lördag


Har egentligen bara varit på Willys idag. Rhith har jobbat, men han drog för att nån polare skulle bjuda på sprit. Här sitter jag ensam med två folköl och kollar på 48 hours på Youtube med Fille.

Pallade givetvis inte jobb idag


Jag har sån ångest! Mitt jävla klantarsle!

Jag var inte bakis, men jag hade inte sovit en blund.

Jag och Rhith har bara myst i sängen hela dagen.

Lyckades pallra mej ner till Willys för att köpa cigg och lite nötter.

50 år idag ffs!


Dagen började bra med att jag hade gått ner 0,5 kg.

Praktiken gick jättebra och dom överraskade mej med fika och ett presentkort på ett spa (Arken hotell) värt 495 kr och en blomma! Så jävla gulligt!

Efter det blev det Purrfect Café som present från Rhith. Bästa presenten! Det var jättemysigt och så gulliga katter. Jättegott fika. 198 kr för drop-in en halvtimme. Jag tyckte förmodligen att det var roligare än vad Rhith tyckte, men är så glad att han följde med!

Efter det blev det 2:a lång och TK hängde på: Sejdeln och Kellys. Sen drog på till SK fast jag egentligen inte ville fira min födelsedag där. TK lovade att bjuda om vi åkte dit, så det tackar man ju inte nej till. Fick även en 2:a Sambuca och en 2:a Mintu.

Sedan blev det Västerhus eftersom SK stänger redan kl. 21.

Därefter blev det in i dimman lol!

Möte med AF


Lyckades komma upp kl. 6 utan problem för en gångs skull. Jag var inte glad, men…

Hade praktiken fram till 12 och jag hade att göra hela tiden, så det gick fort!

Hade möte kl. 14 med arbetsförmedlingen och jag hade först tänkt att jag skulle simma efter, men mina ben var fortfarande sega efter igår. Kände ändå att jag var tvungen att få min promenad, så jag gick till Järntorget.

Han hem till 13.30, hann ta en cigg och lämna matlådan innan jag var tvungen att gå igen.

Mötet gick bra! Hon är så gullig. Vi gick igenom min bakgrund, utbildningar, jobb och läkarintyget. Svårt att komma ihåg årtal dock…

Ska skriva ner som påminnelse efter flytten att jag måste hitta mina papper och fixa pdf av examen och legitimationen, bl.a.

Tog en promenad till efter, men mina ben var gelé, typ. Jag orkade tre hållplatser.

Väl hemma igen åt jag middag. Bestämt med Rhith hur vi gör imorgon. Messade TK att vi kan ses senare på dagen imorgon.

Ringde sen syrran och grattade på pensionärsdagen! Jösses, vi är så fucking jävla gamla nu – yikes!

Både hon och jag blev förvånade att morsan lyckades komma ihåg att gratta syrran via sms medan vi pratade. Då borde hon komma ihåg mej imorgon haha…

Jag ska nu kolla dagens That Chapter och sen blir det sömn. Jäkligt bra dag!


Vikt: 78,0 (-0,5)

Steg: 15.314

Aktiv tid: 144

Kcal ätit: 1.092

Kcal förbränt: 1.976


Bara en långpromenad idag


Sov länge, tog mej upp till 11. Hade tagit Theralen och ville sova länge.

Funderade på att simma, men hade ingen lust idag.

Det var skönt väder, så jag gick och pantade och gick sedan hem och lämnade dramaten. Tog sen min vanliga långpromenad runt Svarte Mosse, som var längesen nu.

Har inte gjort nåt annat av vikt idag. Praktik imorgon och är skittrött nu

Tänkte lägga mej nu vid kl. 21.


Vikt: 78,1 (-0,4)

Steg: 11.435

Aktiv tid: 95 min

Kcal ätit: 1.152

Kcal förbränt: 1.881


Inte gjort ett dyft


Vaknade kl. 11. Var hungrig och åt frukost.

Satte på nån true crime på Youtube och somnade igen. Sov till kl. 15.

Har bara sovit, ätit och kollat på Youtube idag. Inte bakis eller nåt, bara jävligt trött.

Försökte gå på Ö-festen med TK


Vaknade av att TK ringde. Vi skulle ses kl. 13 för att hinna till bolaget först.

Jag tog en promenad mot Backaplan kl. 12.

Hon ringde 12.50 och undrade var jag var… Hon hade sagt vilken tid hon skulle vara framme med bussen, men sen tog hon en annan buss. Jag fattade ingenting. Hoppade på vagnen vid Rambergsvallen där jag var då.

Vi var och köpte några öl och satte oss på en bänk så länge. Pratade med en kul snubbe, Peo, som samlade pant i brittisk snuthjälm lol.

Vi tog oss sen till frihamnen och gick och gick. Massa folk, men vi såg ingen fest eller nåt. Vi orkade inte gå mer, gav upp och åkte hem till mej.

Drack några mer öl och lyssnade på Lasse Stefanz.

Hon skulle träffa en kompis på City Kebab och gick efter ett par timmar.

Kul dag, trots att den inte riktigt blev som vi tänkte haha.

800 m!


Jag är så glad över att jag mår så bra nu!

Jag hade svårt att somna igår för att jag är stressad över allt som pågår. Jag sov typ 5 h, men jag tog mej upp! Och jag hade en bra dag, även om jag var lite seg.

Satte på Women & Crime och traskade till Tribe Piercing, som ligger lite längre än Järntorget.

Köpte två nya kulor till piercingen, 20 kr/st.

Direkt till badet efter. Mina kläder var helt kyliga eftersom jag åkte på en regnskur på väg uppför backen till jobbet (blev helt dyngsur på fem min och det hade givetvis inte torkat i skåpet), så jag var kall på väg till badet, men fan att jag bangar.

Hade tänkt att jag simmar inte mindre än 750 iaf och sen orkade jag ändå slå det! Snart tillbaka på 1 km. Detta tog 34 min, så jag ligger på ungefär samma tid (inte blivit slöare haha).

Åkte till bolaget och köpte åtta Sofiero.

Jag har inte fått något meddelande från Cael om att vi skulle höras idag, men hon ringde 14.24 eftersom vi inte hördes i måndags.

Vi pratade en kvart om mitt mående, mötena som kommer och vad vi ska ta upp på mötet på praktiken på fredag (mest om hur mycket jag överhuvudtaget kan utöka tiden hos dom, vilket beror mycket på mitt mående bl.a.)

Har borstat och gosat med Fille, tvättat, hängt in tvätten (!), lagat mat och slappat med 48 hrs.

Saknar Rhith, hoppas att han kommer tillbaka snart. Han är nog inte bakis idag också iaf lol (eller…)

Ska träffa TK imorgon. Det är Ö-festen på Ringön. Aldrig varit där och har inga pengar, men är det fint väder så kan det vara trevligt.

Skittrött nu efter veckan, så jag kommer att däcka innan kl. 00.


Vikt: 78 1 (-0,4)

Steg: 10.231

Aktiv tid: 129

Ätit kcal: 1007

Förbrända kcal: 2.216


På praktiken idag iaf


Somnade inte förrän 0.30 eftersom polaren kom hit 23.45. Jag sa att han bara kunde stanna i 15 min. Fick kasta ut honom till slut.

Sov en ihophängande sömn i alla fall, så trots att det bara blev 6,5 timme, så kom jag upp ändå.

Hade att göra 9.30 till 14, så det kändes bra. Blodprover, bytte sängkläder, fyllde på i rummen, satte in i pärmar och skriv in enkäter i Excel.

Satte på Women & Crime och tog min promenad efter jobbet. Jag behöver ny kula till läpppiercingen, så promenaden blev lite längre än Järntorget.

Köpte ett 6-pack på Lidl på Kungsgatan och åkte sen hem.

Rhith kom inte hem igår, men det hade jag inte räknat med. Tydligen jättebakis idag, inte förvånad. Bara skönt att rå mej själv, ärligt talat hahaha.

Lagade mat (vegofärs och spaghetti) och tittat på 48 hours-avsnitt hela kvällen, målat naglarna, druckit några folköl och känt mej helt ok.


Vikt: 78,4 (åt för mycket igår och allt gick åt skogen…)

Steg: 12.637

Aktiv tid: 115

Kcal ätit: 953

Kcal förbränt: 2019


Kunde inte sova


Kom inte iväg till praktiken idag. Sov skitdåligt och försökte sova lite till. Tog mej upp ur sängen kl. 11.

Gjorde mej iordning och gick ut på en promenad för att inte helt tappa rutinerna.

Resten av dagen har jag bara ätit, kollat på Youtube och spelat.

Är rätt seg överlag nu, så jag kommer att lägga mej tidigt.

Inte hört från polaren. Ringde honom men telefonsvarare direkt.

Rhith ska iväg på födelsedagskalas.


Vikt: 77,3 (-1,2)

Steg: 9.336

Aktiv tid: 77

Ätit: 1.333

Förbrända kcal: 1.715


Praktik och promenad


Praktiken gick bra. Hade glömt att jag hade telefonmöte med kuratorn kl. 11, men det fanns ett rum där jag kunde prata ifred.

Berättade att allt går mycket bra just nu och att det är mycket med möten, förhållandet och flytt bl.a. Hon tycker att jag är duktig. Kul att höra!

Gick en promenad ner till Järntorget och fick in mina steg. Skönt väder.

Hade lägenhetsvisning kl. 14. Det var fem pers här och tittade. Dom såg måttligt intresserade ut. Rhith smet ut under tiden.

Frågade om hur jag ska göra för att få nycklarna till nya lägenheten. Ska ringa kundtjänst och boka en tid.

En polare kom hit med några öl och stannade en stund. Han fick låna 76 kr till ett ciggpaket och ska höra av sej imorgon när pengarna kommer.


Vikt: 77,2 (-1,3)

Steg: 12.674

Aktiv tid: 115

Ätit: 980

Förbrända kcal: 2.096


Vikten går åt rätt håll


Vikt: 77,5 (-1,0)

Idag har jag tagit en paus från aktivitet. Måndagar är min söndag…

Jag har slappat med spel och Youtube. Rhith kom hem på förmiddagen.

Vi har myst en del och pratat mycket om framtiden och ekonomi. Trevlig dag!

Frågade ChatGBT om en Felix-rap


Asså lol, så jävla bra!

ChatGPT
Du sade:
Kan jag be dig göra en låt?


ChatGPT sade:
Absolut! 🎶 Vill du att jag hittar på en egen låttext (med rim och känsla), eller vill du att jag gör melodiidéer/ackordföljder också? Och vilken stil tänker du – pop, rock, visa, rap, ballad, något annat?

Du sade:
En rap om min katt Felix. Han är grå och vit, älskar mat, men spyr när han ätit för mycket. Tycker om att placera sig på ens ben och breda ut sig. Mest keliga katten som finns


ChatGPT sade:
Perfekt! Här kommer en raptext om din katt Felix – du kan själv välja takt och beat:

Rap om Felix 🐾🎤

Yeah, ey, kolla här…

Vers 1:
Felix i huset, gråvit stil,
han jagar ingen råtta, han jagar en fil.
Tallriken tom, han vill ha mer mat,
äter som en kung men sen blir det splaaat.

Refräng:
Felix på benen, breder ut sig fett,
världens mest keliga katt du har sett.
Han spinner, han myser, han tar all plats,
Felix är min homie, min gråvita katt.

Vers 2:
Han lägger sig tungt, som en kung på sin tron,
ditt knä är hans soffa, han kallar det “zón”.
Han vill ha kärlek, och kärlek får han,
Felix är bossen, ja katten är sann.

Refräng:
Felix på benen, breder ut sig fett,
världens mest keliga katt du har sett.
Han spinner, han myser, han tar all plats,
Felix är min homie, min gråvita katt.

Outro:
Så nästa gång du ser en katt som vill ha mer,
tänk på Felix – han är kungen här.
Grå och vit, alltid redo för knä,
Felix the king, yeah, respektera det.

Vill du att jag gör en kortare version som är mer skämtsam och lätt att rappa snabbt, eller en längre storytelling-stil med fler detaljer om Felix vardag?

Du sade:
Kortare


ChatGPT sade:
Yes! Här är en kort och punchig version:

Rap om Felix 🎤🐾

Felix min katt, gråvit stil,
äter för mycket, sen blir det spill.
Hoppar på benen, breder ut sig fett,
keligaste katten du nånsin har sett.

Vill du att jag gör den i battle-rap-stil (lite kaxigare) eller mer lekfull/söt?

Du sade:
Battle


ChatGPT sade:
Grymt! Här kommer en battle-rap-version av Felix:

Felix Battle Rap 🎤🐾

Yo, Felix i rummet, kungen på scen,
grå och vit päls, han regerar ditt knän.
Äter som en legend, sen lämnar han spår,
spyr på mattan men ändå vi står.

Ingen katt kan mäta sig, tro mig det’s sant,
keligaste bossen, han tar allt på grant.
Felix the champ, du kan kalla han king,
battle mot min katt? – nah, du förlorar that thing.

Vill du att jag gör ett extra hårt “diss-refräng” också, som du kan upprepa flera gånger i rapen?

Du sade:
Gör det


ChatGPT sade:
Perfekt 🔥 Här får du en hård diss-refräng till Felix-battlen:

Refräng (Diss):
Felix på tronen, du är bara kattmat,
spinn på din plats, för du vet vem som är boss här.
Gråvit kung, han tar över din track,
utmanar du Felix? – du får bara smack!

Vill du att jag bygger ihop den fulla battle-låten med verserna + refrängen i rätt ordning, så du får en färdig raptext?

Du sade:
Ja
ChatGPT sade:
Boom! 🔥 Här får du en färdig Felix Battle Rap med verser + refräng i rätt ordning:


🎤 Felix Battle Rap 🐾

Vers 1:
Yo, Felix i rummet, kungen på scen,
grå och vit päls, han regerar ditt knän.
Äter som en legend, sen lämnar han spår,
spyr på mattan men ändå vi står.

Refräng (Diss):
Felix på tronen, du är bara kattmat,
spinn på din plats, för du vet vem som är boss här.
Gråvit kung, han tar över din track,
utmanar du Felix? – du får bara smack!

Vers 2:
Han breder ut sig, tar allt han vill ha,
ditt knä är hans kungarike, fattar du va’?
Kelig men farlig när battlet går igång,
Felix är legenden, kattens egen sång.

Refräng (Diss):
Felix på tronen, du är bara kattmat,
spinn på din plats, för du vet vem som är boss här.
Gråvit kung, han tar över din track,
utmanar du Felix? – du får bara smack!

Outro:
Så respektera katten, han regerar ditt hus,
Felix the ruler, det är kattens ljus.
Ingen kan stoppa, han vinner varje match,
Felix är kungen – mic drop, catch!

Refräng (Diss):
Felix på tronen, du är bara kattmat,
spinn på din plats, för du vet vem som är boss här.
Gråvit kung, han tar över din track,
utmanar du Felix? – du får bara smack!


Jag skrattar fan ihjäl mej:

”Felix the ruler, Felix är kungen, utmanar du Felix – du får bara smack”.

Besviken över vikten


Gått upp i vikt från lcå6. Hur? Jag tappar fan sugen.

Jag valde dock att ändå gå en lång promenad till Backaplan. Köpte några öl.

Gick till Whoopsi Daisy och tog en öl i solen. Mysigt.

Åkte hem och tog en sväng förbi Lidl och köpte mat till tre maträtter.

Gick hem och vilade. TK ville att jag skulle komma till SK. Skulle äta först bara.

Så var hon inte där när jag kom… Ringde henne och hon skulle komma tillbaka.

Pratade med snubben som jag strulade med en gång. Tack och lov inget konstigt.

Åkte hem när hon stängde kl. 21. Pratade med några kul äldre snubbar på vagnen lol.

Väl hemma tog jag en öl, kollade på MrBallen och ska sova strax. Tidig lördag innan kl. 00.